استراتژی های حفظ مشتری (قسمت پایانی)

 

در ادامه بررسی مثال هایی از روش های نوین حفظ مشتری در برندهای معتبر جهانی، در این قسمت از مقاله، به معرفی چندین نمونه دیگر از این متدها خواهیم پرداخت:

 

6- با مشتریان خود گفتگو کنید

ارتباط و تعامل با مشتریان از موارد حائز اهمیت در جذب مشتریان می باشد. در هر کسب و کاری، شنیده شدن، یکی از خواسته های بسیار مهم مشتری است. قدرت مکالمه یک به یک با مشتریان خود را دست کم نگیرید (مخصوصا اگر یک تجارت آنلاین دارید).

 

 

مثال استراتژی حفظ مشتری: R&D Technologies

R&G Technologies یک شرکت پشتیبانی فناوری اطلاعات در استرالیا است که توانسته روابط قوی و طولانی مدت با مشتریان خود ایجاد کند.  پاسخگویی سریع و توافق‌نامه‌های سخت‌گیرانه در سطح خدمات (SLA) از جمله اصول این شرکت در قبال مشتریان است. درآمد کارمندان این شرکت با میزان رعایت شاخص های کلیدی در روابط با مشتریان و رضایتمندی آنان، تعیین می گردد. مشتریان R&G Technologies فرصتی برای بیان میزان رضایتمندی خود درباره خدمات و محصولات این شرکت را دارند و  این موضوع  به شرکت اجازه می‌دهد تا مشتریان ناراضی را قبل از اینکه سرگردان شوند، شناسایی کند.

 

7- فاصله را با رقبای خود زیاد کنید

شما ویژگی، نوآوری و امکانی برای ترویج و متمایز کردن خود از رقبایتان دارید که می تواند به ایجاد اقتدار برند شما کمک کند.

 

مثال استراتژی حفظ مشتری: اپل Apple

آیا می خواهید مشتریان شما را به عنوان گزینه ای برجسته تر نسبت به رقبایتان ببینند؟ استراتژی اپل که با کمپین تبلیغاتیMac  vs. PC  بیان شده است، را یادداشت کنید.

در این کمپین، جان هاجمن در نقش رایانه شخصی ناتوان و جاستین لانگ در نقش مک بوک قدرتمند و جذاب، بازی می‌کردند. این دو به طرز طنز آمیزی در مورد اینکه چه چیزی مک را به انتخابی بهتر از رایانه شخصی تبدیل می کند، نقش اجرا می کردند.

خواندن این مقاله  استراتژی های حفظ مشتری (قسمت سوم)

کمپین «مک در برابر رایانه شخصی» بازار را تقسیم کرد و با شناسایی نوع مصرف کنندگانی که باید محصولات اپل را خریداری کنند، اپل را از رقبای خود متمایز کرد.

 

8- از برانگیختن احساسات مثبت مشتریان خود، استفاده کنید

بازاریابی تجربی مدت‌هاست که به عنوان راهی برای برندها برای ایجاد احساسات مثبت در مشتریان استفاده می‌شود. استفاده از احساسات آنها ارزش امتحان کردن را دارد.

 

مثال استراتژی حفظ مشتری: کوکاکولا

کوکاکولا یک کمپین 70 روزه در مورد بازی های المپیک تابستانی 2012 داشت و بخشی از آن برنامه “Coca-Cola Beat Generator” ” بود. این تجربه، موسیقی، ورزش و برند کوکاکولا را گرد هم آورد. حتی با وجود اینکه کوکاکولا نوشیدنی تولید می کند، آنها راهی برای استفاده از تبلیغات مثبت پیرامون یک رویداد با ارائه تجربیات لذت بخش برای مشتری کشف کردند. دنبال راه هایی برای ایجاد احساسات مثبت در قالب تجربیات جدید خارج از محصولات، خدمات و ارزش های پیشنهادی اصلی خود باشید.

 

در انتهای این سلسله مطالب مروری مختصر خواهیم داشت بر مابقی استراتژی های حفظ مشتری که در برندهای محبوب جهانی تجربه شده است:

 

–  از اثبات اجتماعی استفاده کنید:

گاهی اوقات، بهترین شکل تبلیغات متعلق به شما نیست. در واقع، مشتریان بیشتر به نظرات خانواده، دوستان و سایر مصرف‌کنندگان اعتماد می‌کنند تا محتوا و تبلیغات برند.

از توصیفات و اطلاعات مشتریان قدیمی برای جذب مشتریان جدید و متقاعد کردن مشتریان موجود استفاده کنید. مشتریان وفادار – و تجربه های آنها – را در وب سایت یا شبکه های رسانه اجتماعی خود برجسته کنید و موفقیت های آنها را به اشتراک بگذارید تا به رشد برند شما کمک کند.

 

– به مشتریان خود آموزش دهید:

خرید مشتری به این معنی نیست که شما باید تلاش برای انجام معامله را متوقف کنید. از آنجایی که آنها گزینه های بیشتری نسبت به قبل در دسترس دارند، برای حفظ مشتری باید چیزی ارزشمند به آنها ارائه دهید – مانند یک برنامه آموزشی رایگان.

خواندن این مقاله  باتری هایی که انرژی هسته ای را از رده خارج خواهند کرد!

 

– شگفتی و لذت برای مشتری ایجاد کنید:

فراتر رفتن از حد انتظارات مشتری با چیزی مانند یک هدیه یا امتیاز اضافه به مشتریان نشاطی می دهد که فراموش نخواهند کرد.

 

– برای مشتریان خود در سیستم عامل های مناسب، خدمات پشتیبانی ایجاد کنید:

بخشی از شناخت و درک مشتریان شما این است که بدانید آنها محصول شما را در چه زمان و مکانی استفاده می کنند تا بتوانید در صورت نیاز به راحتی خدمات پشتیبانی را به مشتری ارائه دهید. اختصاص دادن زمانی برای درک مشتریان خود به منظور آگاهی از نحوه جستجوی کمک و اطلاعات در هنگام مواجهه با مشکلات باعث می‌شود، آنها احساس نکنند که در تاریکی هستند – و شما را از نظر آنها قابل اعتماد می‌کند، حتی زمانی که همه چیز اشتباه پیش می‌رود. .

 

– از مشتریان خود تشکر کنید:

صرف وقت برای تشکر از مشتریان خود – فارغ از یک کمپین ایمیلی یا خرید مشتری – راه زیادی را به سمت ساختن یک برند دوست داشتنی و به یاد ماندنی انجام می دهد. تشکر کردن یک تکنیک ساده اما موثر برای حفظ مشتری است که شرکت های مجازی را از برندهای محبوب متمایز می کند.

 

– قبل از اینکه عضویت مشتری خاتمه یابد، مشوق هایی را به او ارائه دهید:

بطور مثال روش هایی مانند ارائه آزمایشی رایگان محصول یا خدمت، اشتراک یک ساله و یا ارائه قیمت اولیه بر روی محصولات و اعلام این موارد به مشتری قبل از اتمام عضویت و اشتراک ، یکی از روش های جذب مشتری است.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 × = 35