سفارش قطعات الکترونیکی از خارج

نحوه سفارش قطعات الکترونیکی از خارج

در این مقاله قرار است صحبت کوتاه و مفیدی در مورد نحوه واردات قطعات الکترونیک از خارج با هم داشته‌­باشیم. در ابتدا نیاز است دو مفهوم سفارش قطعات الکترونیکی از خارج کشور و واردات ادوات الکترونیکی از چین مورد بررسی قرار گیرند.

مقدمه

لزوماً هر قطعه‌ای که از چین وارد می­شود، جنس چینی از نوع بی‌کیفیتشان نیست. شرایط سخت تحریم باعث­ شده ارتباط با خیلی از کشورها به­‌طور کامل قطع شود و واردکننده‌­ها از راه‌ها و روش­های دیگری نظیر واسطه استفاده کنند تا شرکت سازنده متوجه ماهیت ایرانی آن­ها نشوند. در این وانفسا کشور چین جزو معدود کشورهایی است که هنوز ارتباط خود را با ایران حفظ کرده‌­است.

پس هر چیزی که از چین بیاید لزوماً چینی نیست هرچند چین در خیلی از قطعات الکترونیکی نظیر باتری‌­ها پیشتاز در جهان است. اما خب واقعیت این است که آنقدر جنس بی­‌کیفیت چینی به دستم ما رسیده که دیگر در اصطلاح اسم چین بد در ­رفته ‌­است.

از شوخی که بگذریم، تا الان فهمیدیم که باری که از چین به ایران برسد نباید لزوماً چینی باشد، اما اینکه نحوه سفارش قطعات الکترونیکی از خارج چطور است در ادامه توضیح داده می­شود. همه این موضوع را قبول داریم که امروزه زمان یکی از مهم­ترین فاکتورهای زندگی بشر است که همین امر مهم­ترین دلیل برای ایجاد محبوبیت این گونه تجارت است. در ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا، هرچند با سرعت کمتری، تجارت الکترونیکی به سرعت تجارت به سبک سنتی را کنار زده‌­است. صادرات و واردات قطعات الکترونیک نیز از زیرمجموعه‌­های تجارت الکترونیکی است و به­‌دلیل پیچیدگی­‌هایی ذاتی خود نظیر حضور فیزیکی محبوبیت بسیاری در نزد افراد دارد.

چالش­‌های تجارت بین­‌الملل الکترونیکی

در تجارت سنتی، دو طرف معامله به صورت فیزیکی معامله را پیش می­بردند. مهم‌­ترین ویژگی این تجارت، در اختیار قرار دادن اطلاعات مهمی به دو طرف معامله است. ضرب‌المثل معروف “عقل انسان به چشمش است” بیانگر اهمیت ویژه تجارت حضوری است. فرد خریدار با دیدن فروشگاه، شرکت یا فرد فروشنده، توانایی قضاوت نسبی را بدست می‌­آورد و حتی این را می­داند اگر بعد از خرید کالا، از خرید خود ناراضی بود، می‌­تواند با مراجعه حضوری، حق ضایع شده خود را بازیابد. اما در دنیای تجارت الکترونیکی، این فرصت کمتر در اختیار فرد خریدار قرار می‌­گیرد و همین موضوع باعث شده‌­است افراد سودجو در این بازار حضوری پررنگ داشته‌­باشند. این مشکلات و نگرانی‌­ها در بخش صادرات و واردات خیلی پررنگ‌­تر و ملموس‌­تر است. بُعد مسافت، شرایط تحریم که اجازه طرح دعوی در دادگاه­‌های بین­‌المللی را از شخص می­‌گیرد و همچنین علاوه­‌برآن مشکلات نطام بانکی باعث شده‌­است شخص خریدار که تجربۀ کافی را در مبادلات الکترونیکی ندارد شخصاً وارد این کارزار نشود و به افراد و مجموعه­‌های واسطه تکیه کند.

خواندن این مقاله  راهنمای دیود ساطع نور (LED)

 


تیم ICpars با یک دهه‌ تجربه در زمینه تأمین و واردات قطعات الکترونیک، این  اطمینان را به شما می‌دهد که در کمترین زمان و با بهینه‌ترین قیمت سفارشات شما را به انجام برساند:

واردات قطعات الکترونیک

در این مقاله نحوه سفارش قطعات الکترونیکی از خارج را که در اینجا، مجموعه آی سی پارس انجام می­دهیم را به­‌طور کامل ارائه می­دهیم.

سازوکار سفارش قطعات الکترونیکی از خارج

مجموعه ما از کادر مجرب و حرفه­ای در بخش فنی و بازرگانی بهره می­‌برد که بعد از ارتباط خریدار با این مجموعه با هدف جلب رضایت مشتری مراحل زیر را تا لحظه تحویل محصول به خریدار انجام می‌­دهیم.

·        یافتن تأمین‌کننده مناسب

ما در ابتدا، متناسب با نوع قطعه و کشور سازنده اقدام به جستجو در میان شرکت­‌های تأمین­‌کنندۀ مختلف می­‌نماییم. برای مثال، لیست قطعات درخواستی برای سفارش قطعات الکترونیکی از خارج کشور را در یکی از سایت­‌های خرید و فروش معتبر نظیر Mouser، Digi key، Arrow، Farnell و… جستجو می­‌کنیم. خیلی از سایت­‌های مذکور اجازۀ دسترسی به آی‌پی‌­های ایران را نمی­‌دهند (فیلتر هستند) و در صورتِ امکانِ دسترسیِ تقریبأ تمامی آن­ها، امکان تجارت با ایران و شرکت­‌های وابسته را ندارند.

 

انجام عملیات خرید قطعات الکترونیکی

در مرحله دوم بعد از یافتن کالای مورد نظر مشتری و حصول اطمینان از کیفیت و اصالت کالا، قیمت پیشنهادی و مشخصات فنی را برای آخرین بار با مشتری چک می­کنیم و در صورت تأیید مشتری اقدام به سفارش قطعات الکترونیکی از خارج می‌­کنیم.

حتی اگر شرکتی امکان تجارت با شرکت­‌ها و افراد حقیقی در ایران را داشته باشد، دو نکته پروسه خرید مستقیم شخص حقیقی را سخت و غیر ممکن می‌­سازد:

·        انتقال پول مستقیم

که به واسطۀ تحریم‌­های اعمال­شده امکان انجام تراکنش‌­های بانکی برای مشتری حقیقی امری غیر ممکن است و لزوم بهره‌­گیری از افراد و شرکت­های واسطه حس می­‌شود.

·        انتقال پول از طریق صرافی‌­های موجود

که در این زمینه اطمینان از اعتبار و صحت صرافی حائز اهمیت می باشد زیرا باتوجه به قوانین موجود در کشور امکان کلاهبرداری و تضییع حقوق افراد به راحتی وجود دارد (+)

خواندن این مقاله  مزیت‌های رقابتی آی سی پارس در واردات قطعات، تجهیزات و سامانه های الکترونیکی

حمل و نقل

موضوع حمل و نقل باید از دو زاویه بررسی شود:

  • مدت زمانی که نیاز است تا محصولات خریداری‌شده به دست نماینده­های ما در خارج از کشور برسد که در علم تجارت الکترونیک با عنوان “Lead Time” معرفی می‌شوند.
  • پس از دریافت محصولات در خارج از کشور، انتخاب یکی از راه‌­های واردات قطعات را بررسی می‌کنیم. در این مرحله ما دو هدف مهم را پی می­‌گیریم:
      • تحویل کالا در نهایت سلامت
      • محدودیت­‌های زمانی مشتری

شاید نیازی به گفتن نداشته­‌باشد ولی حمل و نقل به سه صورت هوایی، دریایی، زمینی – ریلی انجام می‌­شود.

احترام به حقوق مشتری از دید مجموعه آی سی پارس بسیار اهمیت دارد، مشتری حق دارد به طور کامل و در نهایت صداقت، در جریان روند واردات محصول خود قرار بگیرد، لذا در طول انجام این پروسۀ ارتباط این مجموعه با مشتری برقرار است که این از ویژگی‌های مثبت و منحصر به فرد این مجموعه است.

ترخیص

ترخیص کالا یکی دیگر از فعالیت­‌های تخصصی است که بسیاری از افراد و شرکت­‌ها ترجیح می­‌دهند از شرکت‌­هایی که تخصص کافی در سفارش قطعات الکترونیکی از خارج کشور دارند استفاده کنند. اخیراً محدودیت­‌های جدید گمرکیِ صورت­‌گرفته، فرآیند ترخیص را بسیار سخت‌­تر از گذشته کرده‌­است. مجوزهای وضع‌­شده توسط سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران مشکلات و درگیری‌­های زیادی را برای ترخیص کالا ایجاد کرده است. خوشبختانه مجموعۀ آی‌سی پارس در مدت زمان فعالیت خود تجربه­‌های گرانبهایی به‌­دست آورده­‌است.

تحویل کالا

در مرحله آخر، پس از ترخیص کالا، وظیفه خود می‌­دانیم تا بار را در نهایت احتیاط به دست خریدار برسانیم. بخش ترابری مجموعه آی‌سی پارس این‌کار را انجام خواهد داد.

توضیحات ارائه شده کافی بود؟

آنچه که تا اینجا گفته‌­شد نحوه سفارش قطعات الکترونیکی از خارج  بود، تمام سعی ما این بود که موضوع به صورت شفاف و کامل ارائه شود. در صورتی که شما عزیزان سؤالات و ابهاماتی داشتید، با مجموعه ما در تماس باشید.

در کمترین زمان ممکن پاسخ­گوی شما خواهیم بود.

به آی سی پارس اعتماد کنم؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده سفارش قطعات الکترونیکی از خارج خود را به ما بسپارید، دقت در خرید، ارتباط قوی با مشتری تا لحظه تحویل، کیفیت محصولات خریداری‌­شده باعث می­شود جواب سؤالتان را پیدا کنید.

نویسنده:
مهندس گئورگ جاویدیان

آی سی پارس (ICPars) واردات قطعات الکترونیکی | سفارش PCB

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

45 − 36 =