سری STM32WL ،میکروکنترلرهای بی سیم دوربرد از STMicroelectronics

قطعه SOC STM32WL، به عنوان تکمیل کننده مجموعه اتصالات RF STM32، یک میکروکنترلر بسیار کم قدرت و یک رادیوی زیرگیگاهرتز را روی یک تراشه ادغام می کند.

میکروکنترلرهای STM32WL که بر روی هسته‌های Arm® Cortex®‐M4 و Cortex®-M0+  ساخته شده‌اند (معماری‌های تک هسته‌ای و دو هسته‌ای موجود)، از مدولاسیون‌های متعدد ازقبیل LoRa®، (G)FSK، (G)MSK، BPSK  برای اطمینان از انعطاف‌پذیری در برنامه های بی سیم با استفاده از LoRaWAN®، Sigfox، W-MBUS، mioty®  یا هر پروتکل مناسب دیگری به صورت کاملاً باز پشتیبانی می‌کنند.

میکروکنترلرهای STM32WL دارای یک رادیوی زیرگیگاهرتز مبتنی بر Semtech IP هستند تا نیازهای طیف گسترده ای از برنامه های بی سیم شبکه گسترده کم مصرف (LPWAN ) در اینترنت اشیا صنعتی و مصرف کننده را برآورده کنند.

سری STM32WL که با استفاده از فناوری مشابه STM32 که در میکروکنترلرهای بسیار کم مصرف STM32L4 اجرا شده ، طراحی شده است، تجهیزات جانبی دیجیتال و آنالوگ مشابهی را برای موارد استفاده اولیه یا پیچیده که نیاز به عمر باتری طولانی و برد RF طولانی از طریق فرستنده و گیرنده زیرگیگاهرتز  خود دارند، ارائه می‌کند.

برای اطمینان از سازگاری در سراسر جهان، MCU های STM32WL دارای خروجی توان دوگانه و محدوده فرکانس خطی گسترده ای هستند که با هر طیف RF بدون مجوز مورد نیاز، سازگار و متناسب است.

به طور کلی، سری STM32WL پیشگام خانواده STM32 در اتصال بی سیم زیرگیگاهرتز است که در عین حال که کاملاً برای طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و مصرف کننده طراحی شده است ، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان مطلوبی را ارائه می دهد.

خواندن این مقاله  راه حل های Infineon برای میکروکنترلر و حافظه خودرو

اتصال بی سیم

 

امکانات جانبی سیستم

خطوط STM32WLEx  (M4تک هسته ای) و  STM32WL5x (M0+ وM4  دو هسته ای) دارای طیف گسترده ای از ویژگی های ارتباطی از جمله، (حداکثر) 43 GPIO، یک SMPS یکپارچه برای بهینه سازی مصرف انرژی و چند حالت کم مصرف برای به حداکثر رساندن عمر باتری، هستند. به علاوه، توان خروجی دوگانه و محدوده فرکانس خطی گسترده، سازگاری جهانی را تضمین می کند.

امنیت و شناسه

علاوه بر ویژگی‌های بی‌سیم و کم مصرف، هر دو خط میکروکنترلر STM32WLEx و STM32WL5x شامل توابع سخت‌افزار امنیتی جاسازی‌شده مانند رمزگذاری سخت‌افزاری 128- / 256-bit AES ، حفاظت خواندن/نوشتن PCROP و شتاب‌دهنده کلید عمومی با موتور رمزنگاری منحنی بیضوی هستند.

خط STM32WL5x دو هسته‌ای، همچنین شامل ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند: خدمات مدیریت کلید امن (SKMS)، جداسازی سخت‌افزار مناطق امن، راه‌اندازی امن و به‌روزرسانی سیستم عامل امن است.

اکوسیستم توسعه

برد STM32WL55 Nucleo و STM32Cube Ecosystem مجموعه‌ای از ابزارهای توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند. STM32WL55 Nucleo-64 به شما این امکان را می دهد که فوراً شروع به کار کنید و در عین حال طیف گسترده ای از برنامه های بی سیم را فعال کنید. STM32WL55 Nucleo بصورت یکپارچه شده در اکوسیستم STM32Cube ، در بازار شناخته شده است و مجموعه ای جامع از منابع نرم افزاری تعبیه شده و ابزارهای توسعه را ارائه می دهد.

بسته STM32CubeWL MCU یک راه حل تک مرحله ای برای منابع نرم افزاری تعبیه شده است و دارای درایورهای جانبی HAL و LL، مجموعه کاملی از میان افزارها و استکس های رادیویی (LoRaWAN®  و Sigfox ) همراه با نمونه های نرم افزاری از پیش پیکربندی شده مختلف برای چندین IDE نظیر Keil MDK-Arm، STM32CubeIDE و IAR است.

خواندن این مقاله  کاربردهای قطعات الکترونیکی

سری STM32WL با ابزار اولیه سازی (initialization)، پیکربندی و تولید کد STM32CubeMX MCU و با نرم افزار STM32CubeMonitor برای آزمایش و اعتبارسنجی عملکرد RF ، سازگار است.

برد STM32WL55 Nucleo علاوه بر یک دیباگر داخلی که به توسعه و آزمایش برنامه‌ها بر اساس نمونه‌های موجود کمک می‌کند، بسیاری از گزینه‌های منبع تغذیه داخلی، از جمله کانکتور ST-LINK USB را ارائه می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

85 + = 94