راه حل های Infineon برای میکروکنترلر و حافظه خودرو

عملکردی بی خطر در سیستم های تعبیه شده

تجهیز میکروکنترلرها به ویژگی های امنیتی پیشرفته برای جلوگیری از خطرات و حملات بدافزارها، بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، نسل جدید MCU های 32 بیتی، حفاظت قوی را برای طیف وسیعی از برنامه های کاربردی در سیستم تعبیه شده، فراهم می کند. علاوه بر این به عنوان مکمل، نیاز به سیستم های عملکردی ایمن وجود دارد که طیف گسترده ای از راه حل های حافظه فرار و غیر فرار Infineon بدین منظور طراحی و اجرا شده است.

سیستم مدیریت باتری (BMS)

سیستم های مدیریت باتری ( Battery Management System یا BMS) مدارهای کنترل الکترونیکی هستند که شارژ و دشارژ باتری ها را نظارت و تنظیم می کنند. ویژگی‌های باتری که باید تحت نظارت قرار گیرد شامل تشخیص نوع باتری، ولتاژ، دما، ظرفیت، وضعیت شارژ، مصرف انرژی، چرخه‌های شارژ و برخی ویژگی‌های دیگر است.

 

الزامات کلیدی برنامه

 

 

واحد کنترل بدنه با Gate یکپارچه

واحد کنترل بدنه کلاسیک، تمام 5 عملکرد اصلی یک واحد کنترل الکترونیکی را ترکیب می کند. مثلا یک ماژول ممکن است از حرکت صندلی برای بلند کردن دو طرفه، لغزش، خوابیدن و تنظیم کمر و پشتی سر و همچنین گرمایش و سرمایش پشتیبانی کند، درحالیکه در خودروهای ارزان قیمت، این ماژول ممکن است فقط کنترل برخی از این موارد را دارا باشد. این موضوع نیاز به انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری خانواده‌های محصول را برای ایجاد یک پلتفرم BCM ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع  تغییرات را به آسانی در طول طراحی تا سال‌ها پس از SOP در خود جای دهد.

خواندن این مقاله  کاربردهای قطعات الکترونیکی

 

تهویه مطبوع

طیف گسترده ای از محصولات با مشخصات و عملکردهای دقیق برای برنامه های ماژول کنترل HVAC یا همان تهویه مطبوع با راندمان و دقت بالا، وجود دارد. برای اینکه برنامه های ماژول کنترل تهویه مطبوع به طور پیوسته کار کنند، به راه حل هایی نیاز است که دقیقاً برای کنترل فلپ و دمنده، طراحی شده باشند:

 

علاوه بر این، سیستم های HVAC نیمه و تمام اتوماتیک، سیستم/رابط کاربری و نمایشگر گرافیکی و همچنین سنجش دما و رطوبت را یکپارچه می کنند.

 

گیت (Gate)

هنگام طراحی برنامه های Gate مرکزی برای خودروها، دو عامل بزرگ موفقیت ، بازده و امنیت است. به عنوان هاب مرکزی برای ارتباطات داخلی و خارجی، Gate های متصل امروزی باید قدرت و توان پردازشی بیشتری نسبت به پیشینیان خود ارائه دهند. در عین حال، Gate‌های متصل نقش مهمی در محافظت از خودرو در برابر حملات سایبری و فعال کردن خدمات جدید اینترنت اشیا مانند اشتراک‌گذاری خودرو، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار از طریق هوا ( software updates over the air  یا SOTA ) و  سیستم های پیش بینی تعمیر و نگهداری ، دارند.

 

الزامات کلیدی برنامه

  • بهره گیری از HSM، منجر به ارتباطات سریعتر و فعال شدن ویژگی های امنیتی پیشرفته در خودرو
  • اختصاص Cortex®-M0+برای پردازش ایمن
  • flash جاسازی شده در حالت بانک دوگانه برای الزامات FOTA

 

 

 

سیستم های دستیار راننده پیشرفته خودروها (ADAS)

پیشرفت فوق العاده در سیستم های دستیار راننده خودروها – از جمله کمک به قرارگیری بین خطوط، کمک ترمز اضطراری و کنترل فاصله – ما را در روند تکامل سریع خودروهای کاملاً اتوماتیک قرار داده است.

خواندن این مقاله  انرژی جایگزین و صنعت نیمه هادی

هنگام طراحی برنامه های کاربردی ADAS (advanced driver assistant systems) هیجان انگیز ، بیش از همه به پردازش اطلاعات قابل اعتماد و سریع و یک واحد کنترل الکترونیکی ایمن (ECU ) نیاز دارید. فناوری راداری که اطلاعات را در داخل و اطراف وسیله نقلیه جمع‌آوری می‌کند و به بخش مربوطه در سیستم دستیار راننده می‌رساند، نیز بسیار مهم است. از سال 2018، رانندگی خودکار با عملکرد بالا به حداقل پنج سیستم رادار برای پوشش 360 درجه نیاز دارد.

 

 

محصولات مهم شرکت Infineon

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 − = 18